Proti tým, čo v Pána Ježiša Krista naozaj veria, je satan bezmocný.

(Martin Luther)

Letný tábor mládeže CZ ECAV Badín- 16. 8.- 21.8. 2011- Brezová pod Bradlom

Slovné pohľady účastníkov o tom, čo sme prežili počas týchto dní.       Fotogaléria Fotogaléria        Pozvánka

Utorok 16.8.2011       cesta tam ... do Brezovej pod Bradlom

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Každý tábor sa začína cestou tam. Preto sme aj my museli cestovať. Stretnutie na AS v BB bolo milé a priateľské, 20 ľudí v 10 skupinkách. Batohy, kufre, ruksaky, príručné i prínožné tašky. Ich obsah rozmanitý, každému podľa vôle a možností. Najvyššiu hodnotu mal samozrejme ten môj s niekoľkostotisícovou sumou, ktorú sme išli utratiť. Ďakujeme sponzorom....

O 15.30 prišiel krásny autobus nemenovanej spoločnosti T....car. Príjemný pán šofér nás s úsmevom navigoval kam si vložiť batožinu a potom sme si už mohli posadať na miestenkové miesta vopred zakúpené. V srdciach radosť pri pomyslení na 4 hodinovú cestu, ktorá bola pred nami. Všetci milujeme cesty autobusom, zvlášť primerane dlhé. Napchatí kinedrilllllom sa cesta do Brezovej pomaly odkrajovala ako bochník chleba z Te..ca. Aktivít bolo dosť, veď v autobuse sa dá robiť všeličo, záleží len na invencii cestujúcich. Hádajte na čo myslím.... ???

Pred 20.00 hodinou sme boli tam. Už bolo treba prejsť len maličké 3 kiláky a pred očami sa nám rozprestrel jedinečný obraz nášho domova na najbližších 5 nocí a dní. Privítaní milou p. manažérkou ubytovne sme si najprv dali chutnú večeru. Nikto sa nepýtal prečo práve lečo. A to bolo ich šťastie, lebo otázky podobného typu kruto trestám.

Po večeri sa bolo treba rozdeliť do izieb. Tak sme aj učinili. Pekne ako náleží. Chlapec a dievča, chlapec a dievča, keď došli chlapci,už len dievča a dievča.... . Ale nie, bolo to ináč, teraz si môžete tipnúť ako asi.

Vybalenie, maličký restík a potom večerné stíšenie s pár inštrukciami atď. ...a čo sa dialo ďalej, to ma už nezaujímalo...sú veci, ktoré je lepšie nevedieť ...

Pripravil: R. Dovala, ujo, vedúci, zvyčajne však pán fa...vlastne ujo

Streda 17.8.2011

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

V stredu sme sa spoločne prebudili do nového rána na biblickom tábore v Brezovej pod Bradlom. Postupne sme sa všetci prebrali, poumývali a ako na každom správnom tábore, hor sa na rozcvičku! Mala takých 10 minút a precvičili sme si celé telo. Po rozcvičke sme sa išli naraňajkovať. Po jedle sme si dali menší oddych a potom, ešte pred obedom, sme si išli spoločne zaspievať pár pekných pesničiek. Naučili sme sa aj niekoľko nových.

Po speve mal pán farár výklad na tému "Čo by v dome nemalo chýbať" – 5P: 1. Pravda, 2. Pobožnosť, 3. Poriadok, 4. Pokoj, 5. Pokora. Potom sme si zahrali hru, kde sme museli povedať kamarátovi, ktorý sedí po pravej strane, čo sa nám na ňom nepáči. Keď sa všetci vystriedali, museli sme tomu človeku pobozkať tú vec, časť tela a pod., ktorú sme označili, že sa nám nepáči. Keď sme s hrou skončili, rozhodli sme sa urobiť si vlastné tričká. Na tričku mal vzadu každý nápis "Svoj dom staviam na Skale". Všetci sa snažili urobiť si tričko čo najkrajšie. Kým sa nám sušila farba na tričkách, išli sme sa naobedovať. Po výdatnom a dobrom obede sme mali pauzu na dokončenie tričiek alebo na oddych. Tričká sa nám naozaj podarili a každé z nich bolo krásne.

Po tomto reste sme sa vybrali na výlet. Konkrétne na mohylu M. R. Štefánika. Bola to veľmi náročná cesta, stále len šľapanie do kopca, ale zvládli sme to a pri výstupe na vrch a po dosiahnutí cieľa to bol nielen veľký výdych, že sme konečne tam, ale aj potešenie, že sme to zvládli a že môžeme vidieť niečo takéto. Mohyla bola dosť veľká a stretli sme tam aj turistov z iných krajín. Z Bradla bo krásny výhľad na všetky strany. Ešte pred odchodom na ubytovňu sme porobili kopu fotiek, nech na toto výnimočné miesto máme pamiatku a samozrejme "pre biskupa"“, ako vraví p. farár.

Na ubytovňu sme dorazili len večer, takže sme hneď všetci po náročnom výlete celí vyhladovaní "bežali" na večeru. Po večeri sme mali znova menšiu pauzu po veľkej túre a hneď potom biblický kvíz. Kvíz bol z Evanjelia podľa Marka z 11. kapitoly a otázky pripravovali Mirka Surkošová, Katka Gutmanová a Zuzka Ondrejková. Kvíz mal úspešného víťaza aj porazeného, no nezáleží na tom, kto vyhral, alebo prehral, ale ide o to, že sme sa samozrejme snažili a že sme čítali Slovo Božie. Po kvíze nasledoval výklad na tému "Pán domu" a zaspievali sme si pár pesničiek, pomodlili sme sa a tak...ako náleží.

Hneď potom sme si zahrali hru, ktorú, tak isto ako ráno, pripravili Mirka Surkošová, Lenka Hudecová a Zuzka Pazuchová. Hra sa volala "Vaječná ruleta" ... a tak niektorí skončili s vajcom na hlave. Veľa sme sa pritom nasmiali a po skončení hry sme sa spoločne dohodli na zajtrajšom dni, kam pôjdeme a pod. a potom sme sa išli umyť, poniektorí to mali aj s bonusom, s vajíčkom vo vlasoch (vraj je to aj vyživujúca kúra) ;) , porozprávali sme sa ešte chvíľu na izbe a išli sme spať s nádejou, že príde nové ráno.

Pripravila: Zuzka Ondrejková.

Štvrtok 18.8.2011

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Štvrtok sa už tradične začal cibuľovou nátierkou. (Cibuľa bola koreninou týždňa a panie kuchárky ňou nešetrili.) A tak sme sa nabudení adrenalínom, vitamínom C pustili do športovej olympiády. Rozdelení do štyroch družstiev, Besné veveričky, Bez mena, Volavky, Bukvice, po štyroch "športovcoch" súťažili vždy dve náhodne vylosované družstvá proti sebe.

Vyskúšali sme si disciplíny ako napríklad hľadanie loptičiek so zaviazanými očami, pričom kapitán, ktorý jediný z družstva videl, navigoval svoj tím. Ďalšími hrami boli futbal s použitím rúk, volejbal s osuškami a prenášanie vody s jednej nádoby do druhej so zviazanými nohami. Nakoniec nechýbal ani kapitánsky súboj, v ktorom išlo o bonusové body. Kapitáni družstiev mali na nohách pripevnený balónik. Vyhral ten, ktorému ako poslednému zostal na nohe neprasknutý balón. Víťazom celej olympiády sa stali Besné veveričky, ako druhý skončil tým Bez mena, tretie boli Volavky a nakoniec Bukvice.

Uterákový volejbal

Po náročnom dopoludní sme si dopriali zaslúžený oddych na Brezovskom kúpalisku. Voda v bazéne bola veľmi osviežujúca, mala až 18 stupňov. Tretí táborový deň v rámci plážových aktivít sme zakončili hrou plážového volejbalu, pri ktorom sme sa ani tak nevenovali lopte ako piesku pod nohami.

Večer patril zvyčajnej večernej pobožnosti, s piesňami a výkladom. Vo štvrtok sa nám prihovoril Jano P. a hovoril o tom, kde si postaviť svoj dom. Výklad bol na základe textu Mt 7, 19-27. Nasledovali nejaké hry a potom....spánoček....

Pripravila: Mirka Surkošová.

Piatok 19.8.2011

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

V piatok sme mali skorý ranný budíček už o 7.30, pretože sme mali pred sebou naplánovaný výlet do Smoleníc. Už od rána nám počasie prialo a približne o 8.30 sme vyrazili z autobusovej stanice.

Najskôr sme sa rozhodli navštíviť jaskyňu Driny, ktorá je jedinou sprístupnenou jaskyňou na západnom Slovensku. Čakala nás namáhavá túra, cesta do kopca a s ňou spojené príšerné teplo. Na každej zákrute sme čakali vytúžený koniec cesty. Po viac ako hodine sme natrafili na strmý chodník, ktorý nás konečne zaviedol k jaskyni. Rozhorúčení sme sa v 8 stupňovej jaskyni príjemne schladili. Videli sme tu nádherné sintrové záclony (typické pre túto jaskyňu), sintrové vodopády, stalaktity, stalagmity, jaskynné jazierka a taktiež netopiere, ktoré nám častokrát leteli priamo nad našimi hlavami. Celá prehliadka trvala približne 35 minút. Potom sme sa vybrali po žltej značke cez les do Smolenického zámku. Chvíľu sme si neboli istí, či ideme dobrým smerom, ale napokon sa ukázalo, že sme išli dobre. Zámok sme videli už z diaľky a nádherné široké okolie priam pozývalo k foteniu. Kvôli času, ktorý nás neúprosne súril sme mali na samotnú prehliadku len krátkych 15 minút, ale všetko podstatné sme videli. Stihli sme nazrieť do niektorých miestností zámku a taktiež sme absolvovali výstup na hradnú vežu. Z veže bol krásny výhľad na všetky strany okolia Smoleníc.

Keď sme prišli do ubytovne čakal nás ako denne aj teraz, síce oneskorený, ale chutný a posilňujúci obed. Horšie to už bolo s večerou – cestoviny s grankom. Tak toto tety nezvládli. Pre mnohých z nás dosť netypické.

Večer nás prišli pozrieť dvaja bratia a dve sestry mládežníci spolu s pánom farárom Lichancom z cirkevného zboru v Brezovej pod Bradlom. Plánovanú opekačku nám prekazila prichádzajúca búrka a tak sme sa nadskakujúc a rýchlo presunuli do jedálne ubytovne. Nasledoval výklad brata farára Romana D., na tému "Služba v dome", piesne, predstavenie zborov. Od našich hostí sme sa dozvedeli, keďže členov mládeže tvoria prevažne vekovo starší mládežníci, že takmer každý pôsobí misijne v cirkevnom zbore alebo senioráte. Vedú besiedku, spevokol, dorastové skupinky, a tiež seniorátny mládežnícky klub "iSKejp412". Po vyprevadení návštevy sme sa hrali hru na upírov, ktorá prebiehala v úplnej tme. A po nej pokračovala ďalšia hra, naša obľúbená mafia. Po spoločných hrách niektorí pokračovali v kartových hrách, iní sa zas pomaly pripravovali na spánok. A na záver pastový súboj medzi dvoma izbami a osvieženie s vedrom vody. Ale to tiež patrí k táborom....bez pasty nie je tábor plnohodnotný.

Pripravila: Ivka Hvizdová.

Sobota 20.8.2011

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Programovo náročný sobotný deň sa pre účastníkov tábora začal už v skorých ranných hodinách. Po nečakanom prebudení o 4.00 sa začala napínavá nočná hra. Najlepšie svoje schopnosti využila Lenka, ktorá získala ako prvá poklad a tak jej právom patrila odmena čokoládových 20€.

Ani menší nedostatok spánku nás neodradil od plánovanej návštevy Košarísk. Po raňajkách, vyzbrojení dobrou náladou a chuťou dozvedieť sa zaujímavé informácie o M.R.Štefánikovi sme sa vybrali na pešiu túru do jeho rodiska. Navštívili sme múzeum, evanjelickú faru a samozrejme aj evanjelický kostol. Bol nám poskytnutý zaujímavý výklad nielen o živote M.R. Štefánika, ale aj o histórii cirkevného zboru.

Únava z dlhej cesty nezabránila väčšine z nás stráviť popoludnie šporovými aktivitami. Zatiaľ čo niektorí s pánom farárom sústredene hrali volejbal a plávali, poverení členovia tábora v rýchlosti pripravovali dlho očakávané prekvapenie na sobotný večer.

Kytica. Darček ... to tričko :-) . Torta. Dokonca aj výzdoba. Všetko pripravené.
A teda, všetci spoločne želáme nášmu vedúcemu: "Všetko najlepšie!"

Návrat domov. Tému, ktorá sa s nami niesla počas celého tábora, nám priblížil Paľko Petrovič. Počas výkladu sme sa mali možnosť zamyslieť nad dôležitou otázkou nášho života, kde je náš domov. Pre lepšie priblíženie nám poslúžilo podobenstvo o stratenom synovi.

Záver dňa sme sa rozhodli stráviť večernou prechádzkou po meste. Neobišli sme ani evanjelický kostol, kde sme mali možnosť si opäť vypočuť, tentoraz už stručnú, históriu evanjelického zboru v Brezovej. Odvážnejší z nás, ktorí ešte nedostihol spánok sa vybrali na vyhliadku do kostolnej veže.

Unavení, plní nových historických informácií a rozmýšľajúc nad strateným synom, ktorý bol mŕtvy a ožil; bol stratený a našiel sa, sme zaspávali s očakávaním, čo prinesie posledný deň nášho tábora.

Pripravila: Zuzka Hricová.

Nedeľa 21.8.2011        posledný deň tábora, návrat domov...

V nedeľu sa nerobí a preto sme sa ani my v posledný deň do nijakej osobitej práce nepúšťali. Podojili sme kravy, nachovali ovce, nasypali pšenicu sliepkam, teda urobili sme len to nutné, dali sme si ľahké raňajky a išlo sa... ako sa patrí na dobrých kresťanov...do kostola na služby Božie.

Ale, aby som bol viac pravdivý, tak pravda je taká, že sme ráno so smútkom opúšťali náš dočasný príbytok Partizán, s modlitbou vďaky na perách za pekné dni, ktoré sme prežili. Zbalení sme rýchlosťou 5 km za hod. kráčali za duchovným povzbudením a tiež aj za pomyselnou bodkou za našim duchovným programom v Brezovej. Pán farár nás zvesťou slova Božieho utvrdil v dôležitých posolstvách plynúcich z výpovede kréda o Pilátovi. Po službách Božích nás svojimi vtipnými komentármi a ponaučeniami povzbudil p. prekladateľ Zemánek, milý, starší pán s veľkým rozhľadom. (....kde sa končí chrbtica a začínajú nohy...).

Pred odjazdom z Brezovej sme si dali jednoduchý, ale fajný obedík, teda žemľu, ktorú nám na cestu pripravili tety kuchárky. No a potom už nasledovala klasika...vložiť záťaž do autobusu, naložiť seba a sedieť a sedieť a sedieť a spať a debatovať...a ...vystúpiť s vďačnosťou i radosťou v BB. Konečne doma. V rodnom kraji...v dolinách.